07 December 2011

duniawi akhirawi :)

bismillahirahmanirrahim :]
assalamualaikum wbt :]



dalam lagu ni.. nak tunjuk yang kita betol2 nak cintakan Allah.. nak letakkan Allah temat yang pertama dalam hati kita. tapi pernah tak rasa kita ni tetiba lupa niat kita tadi bila bedepan dengan semua hal-hal dunia.. hal-hal yang kadang-kadang memang kita dah sedar kita sedang lagho, tapi biarkan sahaja.. sebab apa? sebab kemanisan nikmat dunia jadi kita lupa niat kita untuk cinta Allah sepenuhnya :) tau tak betapa selfishnya kita? hmm.. lemahnya hambaMU ini Ya Allah :'( 

mai ! mai ! baca dialog ni .. 

---- bismillah -- nak mula ni :D----

YANI:
Hurm....................................... 
AININ:
oi... mengeluh ek??? x baik mengeluh... ko kan selalu pesan "jgn mengeluh"!!!!
 
YANI: 
HUrm......................................
 
AININ :
awat?... bilik ko banjir ker? cecite.... mana tau aku bole tolong...kalau MAMPU la ye................
 
YANI :
ko xkn mampu punye...
 
AININ :
haiya...masalah...masalah...x cuba, mana nak try...hehehe...

YANI :
aku rasa an...hati aku dah berpenyakit, akalku serabut sangat, anggotaku x
bermaya...

AININ :
Halamak...ko sakit apa sampai mcm tu hiperbole ko?

YANI :
aish...jap la, aku nk cite la ni...aku an hari2 rasa hatiku nk mencintai Allah,
akalku asyik2 berfikir mcm mana caranya, anggotaku penat2 nk menunjukkn
kepadaNya tapi an...hari2 aku rasa hatiku masih terkejar2 cinta dunia, akalku
asyik2 berfikir mcm mana nk dapatkannya, anggotaku jadi lemah dua kali ganda
penatnya....aku takut amalan dunia n akhiratku, dua-dua di reject Allah. aku x
kuat menjadi hambanya..selfish betol aku ni...

AININ :
sapa kata kita ni kuat? setiap hamba Allah adalah lemah, selemah-lemahnya...
bersyukurla ko masih ada rasa ingin mencintai Allah berbanding dgn org yg x
pernah kenal Allah, bsabarlah ko dlm mencintai Allah krn Allah sentiasa
menguji iman hambanya dgn dunia, jgnlah ko takut utk beramal utk dunia n
akhirat krn Allah mmg memberi izin n masa utk keduanya tp jika
ko rasa amal duniamu tdk bernilai pd Allah, jika ko rasa amal akhiratmu tidak di
approve Allah, beringatlah kawanku, kita dihidupkan utk Allah, Rasulullah hidup
utk Allah tapi hakikatnya skrg ni kita hidup utk diri kita...mmg selfish namanya...
---- alhamdulillah -- dah habis :D ----- 
itu dia, marilah kita sama-sam betulkan apa yang tak betul. post yang lepas pasal " jadi baik?" try baca post tu kalau nak tau apa mende yang ainsaliha ni merepekkan, kalau tak nak tak pe :P okay ! back to the topic :) jadi baik ni susah..tapi mesti usahakan ! go go ! selagi bernafas, hidup mati ibadah usaha hanya buat MU pencinta agung kita <3

maaf andai ada terkasar dalam post kali ini. syukran baca. peringatan buat diri kerdil ini .. drnurainsaliharokman :) 

contengan nothing oleh 
dr.nurainsaliharokman
tapi everything buat 
si pemikir
#ain hamba yang tak terlepas dari silap
#correct me if i'm wrong
 

No comments:

Post a Comment