16 December 2010

petua kecantikan islam

1. agar wajah selalu segar, berseri-seri dan cantik, cucilah minima 5 kali sehari dengan air wuduk. jangan langsung dikeringkan,biarkan menitis dan kering sendiri. lalu ambillah sejadah,solat, berzikir dan berdoa.

2. untuk menghilangkan setress, perbanyakkan pergerakan.perbanyakan solat. ketika solat, kita menggerakkan seluruh tubuh.lalu berkonsultasilahpada Allah SWT dgn zikir dn doa.

3. untuk pelembab, agar awet muda. gunalah senyuman. tidak hanya dibibir tapi juga di hati.jangan lupa bisikan 'kata kunci', " Allahuma Kama Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii"(Ya Allahsebagaimana telah memperindah kejadianku, maka perindah pula akhlakku).(HR Ahmad)

4. untuk punya bibir yang cantik, bisikan kalimat-kalimat Allah, tidak menyakiti hati orang lain,tidak menyombangkan diri atau takabur.

5. Agar tubuh langsing, mulus, diet yang teratur dengan berpuasa seminggu 2 kali, isnin dan khamis. jika kuat,lebih bagus lagi puasa Nabi Daud a.s. selang satu hari. makanlah makanan halal, perbanyakkan sayuran,buah-buahan dan air putih.

6. untuk mengembangkan diri, sebarkan salam dan sapaan. dengan demikian kita akan banyak dikenali dan disayangi.

ptikan dari diari muslimah 2011>>yaumiyat lil muslimah

No comments:

Post a Comment